Leveranse
Leveransetid
- Leveransetiden oppgis på respektive produktside.
- Alle leveransetider er omtrentlige og gjelder perioden fra mottatt bestilling til at varen sendes fra lageret vårt eller vår leverandør.
- Leveransetid gjelder antall arbeidsdager, ikke helger eller helligdager.
- Alle leveransetider er omtrentlige og forsinkelser kan forekomme.
Frakt
Hos Confident Living tilbyr vi deg å handle fraktfritt på bestillinger over 499NOK.
Vi tilbyr hjemkjøring med Bring ved kjøp over 499 NOK. Det tilkommer et fraktavgift på 99 NOK.
For bestillinger under 499NOK tilkommer en fraktavgift på 69NOK, for bestillinger under 100NOK tillkommer en fraktavgift på 99NOK.
Det vil tilkomme en kostnad på 299 kr ved bestillinger av stort gods*
Utover en eventuell fraktavgift tilkommer ingen andre kostnader, verken toll eller moms.
*Varer som overskrider 35 kg ansees som stort gods. Hjemmelevering av store gods er ikke inkludert i vårt fraktfrie tilbud uten at en ekstra kostnad tilkommer. Du kan se hvilke fraktalternativer som er tilgjengelige i kassen, i tillegg til eksakte priser.
Utover en eventuell fraktavgift tilkommer ingen andre kostnader, verken toll eller moms.
Leveransinformasjon
- Leveransen skjer hjem til deg eller til nærmeste utleveringssted avhengig av vekt og volum på din bestilling.
- Avhengig av hvilke varer som bestilles kan bestillingen deles opp i flere leveranser.
- Skjer leveransen via utleveringssted får du enten en sms eller en hentemelding i posten. Vi debiterer 199 kroner for varer som ikke blir hentet ut.
- Ved hjemleveranse blir mottaker kontaktet av budet for å avtale en leveransetid. Mottaker er ansvarlig for å være hjemme og tilgjengelig når avtalt levering skjer, er ikke mottakeren tilgjengelig har Confident Living rett til å kreve en erstatning på 595kr fra mottakeren for kostnaden for ny utlevering.
Mer om leveranse
For enkelte mindre bestillinger, kan vi bruke postforsendelse. Du kommer i så fall til å få en hentelapp tilsendt hjemme, alternativt SMS til ditt oppgitte mobilnummer hvor plass for uthenting av forsendelsen står oppgitt. Større produkter som møbler kommer til å transporteres så nærme døren din (villa/rekkehus) eller port (leilighet) som føreren bedømmer som mulig. Leveransevarsel skjer via transportselskapet på det telefonnummeret som du har registrert hos oss ved bestilling. Om leveranse skjer til øyer uten broforbindelse eller annen plass som ikke har kjørbare veier, forbeholder vi oss retten til å endre leveransekostanden, leveransetiden og leveransemåten. Du kommer da til å bli oppringt på ditt registrerte telefonnummer innen leveransen er påbegynt.
Når vi leverer dine varer skjer dette i samarbeid med våre dyktige transportører. Hele sortimentet bestående av møbler, belysning, kjøkkenutstyr og innredning leveres enten hjem til deg eller til nærmeste utleveringgsted avhengig av volum og vekt. Du avtaler selv passende leveransetid sammen med vår transportør slik at du får leveransen på en tid som passer deg.
Vennligst merk at hvis du kaster forpakningen mister du muligheten til å returnere produktet innen angrefristen på 14 dager. Det er derfor en god idé å ta vare på forpakningen i 2 uker etter mottat leveranse.
Ved hjemmeleveranse blir du oppringt via telefon og/eller via hentemelding i posten minst 24 timer før leveransen skjer.
Husk…
- Å inspisere varene dine når du mottar de.
- Også mindre skader på emballasjen må noteres ned både på din og speditørens fraktseddel
- Ved skade må du kontakte oss innen 7 dager fra tidspunktet du mottok varene, med bilde og skadebeskrivelse
- Emballasje og eventuelle paller skal spares ved retur
- Info om hvordan reklamere på frakt- eller produksjonsskader finner du på våre retur- og reklamasjonssider.
Flere ulike betalingsmuligheter
Hos oss betaler du raskt & sikkert med betalingsmåten du selv foretrekker.
Kortbetaling – Betal direkte på confidentliving.no
- Vi aksepterer VISA eller MasterCard
- Alle kortbetalinger krypteres
Klarna Faktura – Betal etter leveransen din
- Betal innen 14 dager etter at du har mottatt varene dine
- 0 kroner i fakturagebyr
- Fakturaen sendes til deg via e-post når varene dine forlater lageret vårt
Klarna Konto – Del opp betalingen
- Få hjem varene dine før du begynner å betale
- Betal i ditt eget tempo i opp til 24 måneder (fra 50 kr/måned)
- Du kan når som helst betale hele beløpet
- Administrasjonsgebyr på 29 kr/måned
- Flytende årsrente på 19,9%
Forskuddsfaktura – Betal på forskudd
- Betal varene dine på forskudd med faktura
- 0 kroner i fakturagebyr
Rutiner for returer
Confident Living tilbyr i kjøpsvilkårene privatpersoner mulighet til å returnere varer innen 14 dager fra den dagen leveransen ble mottatt. Du som kunde står selv for returkostnaden. Bedriftskunder har ingen angrerett.
Ved retur skal originalemballasje samt originalforpakning brukes, både indre og ytre. Har en fraktpall blitt brukt ved leveranse skal varen sendes tilbake på samme måte.
Du har reklamasjonsrett på produkter. Eventuelle feil skal opplyses til kundeservice så snart de oppdages.
Kundeservice vil sammen med deg, avtale en bytteløsning og fortelle deg mer om hvordan du skal returnere produktet. Bemerk at reklamasjon og angrerett ikke gjelder bedriftsbestillinger.
Vi behandler vanligvis returer innen 7-14 dager.
Skulle du ha spørsmål til et produkt du har sendt tilbake, kontakt gjerne Confident Livings kundeservice.
Returfraktkostnad
Du som kunde betaler alltid returfrakten. Kostnaden varierer avhengig av størrelse og vekt på varene som returneres. Dette innebærer at du selv er ansvarlig for å sende varenog kostnaden avhenger av transportmåte, vekt/volum og hvor du bor.
Tilbakebetalingen krediteras med innen 7 - 14 dager fra den dagen vi har mottatt din retur.
Tenk på..
- Få alltid en kvittering på innlevert retur slik at du kan bevise at du har sendt forsendelsen.
- Send alltid varen med sporing slik at du kan forsikre deg at varen kommer fram til rett sted.
- Du som kjøper er ansvarlig dersom varen er skadet eller forsvinner under transport.
Angrerett
- Angrerett gjelder innen 14 dager fra da du mottok varen
- Returkostnadene betaler du selv.
- Kontakt kundeservice hvis du ønsker å sende varen i retur.
- Vi tilbakebetaler kjøpesummen senest 7 dager etter at vi har mottatt returen din
- Angreretten gjelder ikke for spesialbestilte varer
Mer om angrerett
Angrerett gjelder innen 14 dager fra da du mottok varen. Du som kunde vil da betale returfrakten. Dersom du ønsker å sende varer i retur, må du alltid ta kontakt med oss før varene sendes. Gjør du ikke det, kan vi ikke stå ansvarlig for returfrakten.
Hvis du angrer, skal du kontakte oss innen 14 dager for å returnere produktet i uskadet og uforandret skikk, da med originalforpakningen samt tilhørende emballasje. Hvis du angrer kjøpet ditt og sender et produkt tilbake til oss, tilbakebetaler vi kjøpesummen din senest innen 7 dager etter at vi har mottatt returen. Du er ansvarlig for risiko ved returfrakt. Risikoen består blant annet av at produktene skades eller blir borte under returfrakten. Angreretten gjelder ikke dersom vi, for din regning, har spesialbestilt/skreddersydd varen, for eksempel en stol med spesialbestilte mål.
Hvis du vil bytte produktet mot en annen vare, returnerer du produktet som du ønsker å bytte. Du får da tilbake penger for returen og legger inn en ny ordre hos oss.
Uhentet pakke omfattes ikke av angreretten. I de tilfeller hvor du velger å ikke hente ut varene dine, vil vi belaste deg for et ekspedisjonsgebyr.
Garanti & reklamasjonsrett
- Confident Living selger samtlige produkter med 1 års garanti og 3 års reklamasjonsrett.
- Produktgarantien dekker alle opprinnelige feil. Dvs. fabrikasjonsfeil som fantes på produktet på tidspunktet for leveranse.
- Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Confident Living. Deretter får du gratis reparasjon eller et nytt produkt.
- Produktgarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feil ved produktet, eller hvis du selv har forårsaket skaden.
- Produktgarantien gjelder heller ikke ved håndteringsfeil, feilinnstilt produkt eller feil som oppstår ved eller etter egen endring av produktets funksjon og utseende som rekonstruksjon, oppgradering eller annen konfigurasjon av produktet.
- Faktura eller kvittering gjelder som garanti. Vær nøye med oppbevaringen av dokumentet siden du vil bli nødt til å vise det frem hvis du trenger å bruke garantien.
Mer om garanti og reklamasjonsrett
Legg merke til at andre regler gjelder for garanti- og reklamasjonsrett for bedrifter. Hvis du ønsker mer informasjon om hvilke regler som gjelder for bedrifter, kan du lese mer om dette i våre fullstendige kjøpsvilkår.
Reklamasjon og servicesaker
Ved reklamasjoner, service- og garantisaker skal du alltid kontakte vår kundeservice.