FAQ

Bestillingsspørsmål

Jeg har problemer med å legge inn en bestilling på ConfidentLiving.se via internett, hva skal jeg gjøre?

For å kunne bestille, må du fylle i bestillingskjemaet i handlekurven korrekt. Om det fortsatt oppstår problem, ber vi deg om å kontakte vår kundeservice.

Hvordan endrer eller kompletterer jeg bestillingen min etter utført bestilling?

Ettersom du ikke kan endre bestillingen din selv etter utført bestilling, gjør du dette så raskt som mulig gjennom å kontakte oss via kundeservice.

 

Betalingsspørsmål

Er det trygt å handle møbler og innredning på ConfidentLiving.no via nettet?

Du trenger ikke å føle deg utrygg ved kort- eller elektroniske betalinger via oss.

ConfidentLiving.no bruker den teknikken som er standard for sikre kortbetalinger på internett. Betaling med kort skjer alltid over en kryptert side for at ingen skal kunne få tilgang til informasjonen. 

Når debiteres kortet mitt om jeg velger å betale med dette?

Avhengig av hvilket kort du bruker, kan det ta opp til 48 timer før kortet ditt debiteres.

Hvordan betaler jeg møblene og innredningen min?

Du betaler enten etter leveranse med Klarna Faktura, gjennom avbetaling med betaling/kredittkort (VISA/MasterCard/Maestro/Diners, AMEX), bankoverføring, eller via forskuddsbetaling til vår BankGiro.

Får man kvittering på kjøpet sitt?

Ja, en bestillingsbekreftelse og kvittering sendes til din oppgitte epostadresse etter at bestillingen er bekreftet av oss.

 

Leveransespørsmål

Merk at ekstra kostnader kan forekomme.
Hvor lang er leveransetiden av mine bestilte møbler?

Leveransetiden kan endre seg avhengig av hvilke varer du velger å bestille. Du finner informasjon om leveransetid under respektive artikkel.

Hvordan går leveransen?

Ettersom vi leverer fra flere forskjellige steder, kan delleveranse skje ved bestilling av flere varer.

For enkelte mindre bestillinger, kan vi bruke postforsendelse. Du kommer i så fall til å få en hentelapp tilsendt hjemme, alternativt SMS til ditt oppgitte mobilnummer hvor plass for uthenting av forsendelsen står oppgitt. Større produkter som sofaer, mediamøbler eller senger kommer til å transporteres så nærme døren din (villa/rekkehus) eller port (leilighet) som føreren bedømmer som mulig. Leveransevarsel skjer via transportselskapet på det telefonnummeret som du har registrert hos oss ved bestilling. Om leveranse skjer til øyer uten broforbindelse eller annen plass som ikke har kjørbare veier, forbeholder vi oss retten til å endre leveransekostanden, leveransetiden og leveransemåten. Du kommer da til å bli oppringt på ditt registrerte telefonnummer innen leveransen er påbegynt.

Når vet jeg at leveransen skjer?

Ved mindre bestillinger, får du en hentelapp hjemsendt, alternativt en SMS til det mobilnummeret som du oppga ved bestillingen. Ved større bestillinger av for eksempel sofaer, mediamøbler eller senger ringer speditøren deg minst 24 timer før leveransen for å bestille en tid for levering.

Kan jeg hente møbelet selv på lageret deres, eller hos produsenten?

Nei, vi tilbyr ikke opphenting hos vårt lager.

Kan jeg bestille bæring ved leveranse?

Dessverre tilbyr vi ikke innbæring for øyeblikket, men det er noe vi håper på å kunne tilby snart! Det er alltid lov å spørre transportøren om hjelp til å bære, men vi kan ikke garantere at de kan hjelpe deg. 

Hva gjør jeg om produktet mitt er skadet under leveransen?

Om den bestilte varen din har blitt skadet, ber vi deg om å følge våre rutiner for transportskader ved å umiddelbart rapportere skaden til transportøren slik at skaden noteres i din og speditørens fraktseddel. Du må være svært tydelig med å påpeke at varen er transportskadet. Om dette ikke har skjedd skal du ringe speditøren, enten sjåføren eller fraktselskapet, så snart som mulig etter leveransen. La varen ligge igjen i emballasjen og spar alt inklusive eventuelle paller før en beslutning er tatt på kundeservice om hvorvidt varene skal returneres eller ikke. Informasjon om hvordan du reklamerer for fraktskader finner du under levering.

Garanti- og angrerettspørsmål

Har jeg garanti på møblene og innredningen jeg bestiller?

Confident Living selger samtlige produkter med 1 års garanti, samt 3 års reklamasjonsrett. Alle garantier gjelder i Norge. Produktgarantien dekker alle opprinnelige feil, dvs. produksjonsfeil som var på produktet ved leveranse. Produksjonsfeil skal konstateres av Confident Living, hvor du som kunde får en gratis reparasjon, alternativt et nytt produkt. Produktgarantien gjelder heller ikke ved feilhåndtering, feilinnstilt produkt eller feil som oppstår ved eller etter egen forandring av produktets funksjon og utseende, som rekonstruksjon, oppgradering eller annen konfigurering av produktet.

Faktura eller kvittering gjelder som garantibevis. Oppbevar dokumentet varsomt, ettersom du må vise det frem om du trenger å utnytte garantiretten. Merk at det gjelder andre regler  for garanti- og reklamasjonsrett. Om du vil få mer informasjon om hvilke regler som gjelder for foretak, kan du lese mer om dette under våre fullstendige kjøpsvilkår.

Hvordan går jeg frem om jeg angrer kjøpet mitt?

Confident Living tilbyr mulighet til åpent kjøp for privatpersoner til fra den dagen leveransen er levert. Som mottaker bekoster returfrakten. Foretak har ingen angrerett. Vi tilbyr mulighet til angrerett innen 14 dager fra da du mottak varen. Ønsker du å sende varer i retur, trenger du alltid å ta kontakt med oss før varene sendes. Gjør det ikke det, kan vi ikke stå ansvarlig for returfrakten. Informasjon om hvordan du går tilveie for å sende en vare i retur finner du her.

Ved anger skal du kontakte oss innen 14 dager for å returnere produktet uskadet og i uforandret stand med originalforpakning og tilhørende emballasje. Om du angrer kjøpet ditt og sender tilbake et produkt til oss, betaler vi tilbake kjøpsbeløpet ditt senest innen 7 dager fra mottatt retur. Du er ansvarlig for risikoen ved returfrakt. Risikoen innbefatter blant annet at produktet er skadet eller forsvinner under returfrakten. Angreretten gjelder ikke om vi, for din regning, har spesialbestilt/skreddersydd varen, for eksempel en målbestilt stol.

Om du ønsker å bytte ut et produkt mot en annen vare, returnerer du produktet som ønskes å byttes ut. Du får da tilbake pengene for returen, og legger inn en ny ordre hos oss.

Angreretten gjelder ikke for uavhentede pakker. I de tilfellene du ikke ønsker å løse ut varene dine, debiterer vi deg en administrasjonsavgift.

Når får jeg betalt for min retur?

Om du angrer kjøpet ditt og sender tilbake et produkt til oss, betaler vi tilbake kjøpsbeløpet ditt senest innen 7 dager fra vi mottar returen.
 

Spørsmål om firmaet

Hvordan vet jeg at dere ikke er en bløff?

Vi er et svenskregistrert aksjeselskap (Confident Living Nordic AB, organisasjonsnummer 556804-8564, Hangövägen 18, 115 41, Stockholm) som er enkle å kontakte. Vi er sertifiserte av Trygg E-handel som er her for å beskytte konsumenter mot useriøse aktører på internett. Rådet har vurdert oss, og godkjent Confident Living som er seriøs aktør i bransjen. Utøver dette har vi mange fornøyde kunder som kan bekrefte vår utmerkede kundeservice. Om det mot alle odds skulle finnes noen tvil, kan du kontakte oss for å bli kjent med oss!

Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?

Du kan enkelt kontakte oss via kundeservice. Vi streber etter å holde et svært høyt nivå på vår personlige service.

Har dere en butikk eller et lager man kan besøke?

Dessverre finnes vi bare på nettet foreløpig.