Kjøpsvilkår

1. Firmainformasjon

ConfidentLiving.no drives av KitchenTime Group AB (organisasjonsnummer 556826-1357 Forumgallerian, Smedsgränd 5A
SE-753 20, Uppsala).

2. Priser

Samtlige priser på Confident Livings varer oppgis inklusive moms. Den totale prisen sammen med gjeldende frakt- og bestillingsvilkår finner du i handlekurven.

3. Bestillinger

Når du har registrert en bestilling hos Confident Living, og Confident Living har akseptert bestillingen, oppstår det en avtale mellom deg og Confident Living. Bestillingsbekreftelsen sendes til den e-postadressen du har registrert.

Confident Living forbeholder seg retten til å endre i bekreftede bestillinger som følge av skrivefeil og lignende feil. Du vil bli informert om dette via e-post eller telefon.

Confident Living forbeholder seg retten til å annullere en lagt bestilling innen 14 dager den dagen bestillingen ble registrert som følge av leveransehinder eller prisøkning hos leverandør.

Confident Living selger ikke produkter til mindreårige (under 18 år) uten tillatelse av foresatte. Personlige opplysninger håndteres etter bestemmelsene i Personopplysningsloven.

4. Leveransetid

Leveransetid kan endre seg blant de forskjellige møbel- og innredningsleverandørene. Mer informasjon om leverandørers leveransetid finner du under respektive artikkel. Varer som ikke er lagerførte kan ha lengre leveransetid, i enkelte tilfeller åtte til ti uker. Ved forsinkelser informerer Confident Living deg umiddelbart telefon eller e-post. Oppgitte leveransetider er preliminære og garanteres ikke av Confident Living.

5. Avbestilling

Varer som Confident Living har begynt å pakke eller levere kan ikke avbestilles uten kostnad. Dette gjelder også ved spesialtilpassede varer. Er du konsument, gjelder angreretten ifølge punkt 9.

6. Leveranser og mottak

Leveransekostnad oppgis i handlekurven.
Ettersom Confident Living produkter leveres fra ulike leverandører kan det forekomme delleveranser. For enkelte mindre bestillinger, kan CL benytte seg av leveranse til utleveringssted. Større varer som møbler, vil bli levert hjem til deg med Bring. Bring leverer så nærme døren din (villa/rekkehus) som mulig, eller port (leilighet). Kunden avtaler selv med transportøren når leveransen skjer og er pliktig å være tilgjengelig når avtalt leveranse forekommer.  

Du må inspisere leveransen når du mottar den. Selv om du oppdager mindre skader på emballasjen, må skaden noteres umiddelbart i både din og speditørens fraktseddel. Du må kontakte oss innen syv dager fra den dagen du har tatt imot varene med bilde og skadebeskrivelse, samtidig som medfølgende emballasje inklusive eventuelle paller skal spares. Gjør du ikke dette, risikerer du at du ikke får erstatning for skadene.
Les mer om transportskader under punkt 8.

7. Ikke mottatt leveranse

Du som kunde er ansvarlig for at det finnes noen som kan ta imot og kvittere leveransen ved levering. Tar du ikke imot leveransen medfører dette kostnader for Confident Living. Confident Living forbeholder seg derfor retten til å debitere deg for slike kostnader. Dette gjelder også for postforsendelse som leveres til leveringssted, men som ikke har blitt løst ut.

8. Transportskader, feil og reklamasjon

Om intet annet er bestemt, står Confident Living for risikoen for svinn og skader frem til du har mottatt varen. Eventuelle feil, transportskader eller reklamasjoner skal rapporteres umiddelbart til fraktfirmaet, samt Confident Living.

Har varen blitt skadet under transporten, ber vi deg om å følge rutinene våre for transportskader gjennom å umiddelbart anmelde skaden til transportøren, slik at skaden noteres før du kvitterer for den. Du må være svært tydelig med å påpeke at varen eventuelt er transportskadet. Om transportøren ikke noterer skaden, skal du kontakte kundeservice umiddelbart. La varen ligge i emballasjen hvis dette er mulig, og ta vare på den for eventuell bevis. Fotografer skaden på varen, samt den ødelagte emballasjen. Beskriv skaden i kontakt med Confident Living.

Skulle varen være transportskadet eller ha feil, skal du reklamere dette til kundeservice@confidentliving.no Reklamasjonen skal senest være inne hos Confident Living innen syv dager fra den dagen feilen ble oppdaget eller burde har blitt oppdaget. Ved reklamasjoner står Confident Living for returkostnaden for den reklamerte varen, forutsatt at reklamasjonen er godkjent og håndtert som beskrevet over.

9. Angrerett

Vi tilbyr deg mulighet til angrerett innen 14 dager fra den dagen du har mottatt varen. Du som kunde betaler alltid for returfrakten. Ønsker du å sende varer i retur, må du alltid ta kontakt med oss før varene sendes. 
Confident Living vil i hvert enkelt tilfelle undersøke om angreretten gjelder eller ikke. Confident Living forbeholder seg retten til å debitere ekstra administrasjonskostnader for ufullførte returer.

Angreretten gjelder ikke for varer som er produsert eller vesentlig endret etter konsumentens spesifikke ønskemål, eller som eller har et tydelig personlig preg. For at angreretten skal gjelde, skal du ikke bryte varens forpakning mer enn nødvendig for å undersøke varen. For at angreretten skal gjelde, skal varen være i like god skikk som da du fikk den, det vil si ubrukt og uskadd. Originalemballasjen må spares. Ved uryddig håndtering har Confident Living rett til å gjennomføre prisavdrag for verdiminskning.
 

10. Tilbakebetaling ved angrerett & reklamasjon

Benytter du deg av angreretten, betaler Confident Living tilbake beløpet for varen/varene, fraktkostnaden tilbakebetales ikke. Ekstratjenester som innbæring, oppakning og fjerning blir ikke tilbakebetalt. Tilbakebetaling skjer innen 7 dager fra den dagen Confident Living har motatt den returnerte varen. Confident Living løser ikke ut angrede kjøp mot oppkrav. Tilbakebetaling skjer med samme betalingsmåte som ved kjøpet, om ikke noe annet er avtalt. Du får bekreftelse om mottatt retur på mail. 
 

11. Retur

Du som kunde betaler alltid returfrakten. Kostnaden varierer avhengig av størrelse og vekt på varene som returneres. 

Tilbakebetaling krediteras med 100% innen 7-14 dager fra den dagen vi har mottatt din retur. Du som kunde er ansvarlig dersom varen er skadet eller forsvinner under transport. 

Confident Living tilbyr i kjøpsvilkårene privatpersoner mulighet til å returnere varer innen 14 dager fra den dagen leveransen ble mottatt. Bedriftskunder har ingen angrerett. 

Ved retur skal originalemballasje samt originalforpakning brukes, både indre og ytre. Har en fraktpall blitt brukt ved leveranse skal varen sendes tilbake på samme måte.

Ønsker du å returnere en vare må du alltid kontakte oss før varene sendes. 

12. Garantier

To års garanti gjelder for varer som omfattes av kjøpsloven. Spar alltid på fakturaen din (bestillingsbekreftelsen) da den utgjør garantibeviset ditt.

Samtlige garantispørsmål skal anmeldes til CL. Om feil som dekkes av garantien ("Garantitilfeller") foreligger, har CL rett til å inspisere eller reparere varen, bytte ut hele eller deler av varen eller tilbakebetale kjøpesummen med et rimelig fradrag for den nytten du har hatt av varen. Tilbakebetaling skjer etter overenskommelse med CL. Du bærer kostnaden og risikoen for en slik returtransport. Ved garantitilfeller utgår det intet annet enn kompensasjonen som er nevnt over.

13. Annet

Renter og purregebyr
Renter belastes ved sen betaling
For mer informasjon rundt dette, se Klarnas kjøpsvilkår.

 
Personopplysninger
Når du registrerer deg hos CL og legger inn en bestilling hos oss, godkjenner du at CL bruker og lagrer dataene for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Ditt navn, telefonnummer og adresse leveres til transportfirmaer for å gjennomføre leveransen til deg. CL gir naturligvis ikke ut e-postadresse, telefonnummer eller adresse til tredjepart.

Din e-post adresse kan komme til å brukes til CLs kostnadsfrie nyhetsbrev.